Randers 8-9 november

Vi var 16 stycken medlemmar som träffades utanför Stena-terminalen tidig lördagmorgon för att kliva in i minibussarna som skulle ta oss till Randers i Danmark. Först in i färjan för en färd över vattnet i knappt 3 timmar och sen vidare till hotellet. Ca 14 mil att köra.
Marknaden var inte förrens på söndagen, så vi kunde ta det lugnt när vi kom fram för att sen gå ut för att äta en bit.
På kvällen var det partaj på Bettans och Linns rum.

Sen på söndagen steg vi upp före klockan 07.00 för att äta frukost och sen vidare till marknaden för att vara där klockan 08.00.
Fick höra av en medlem att ”Det gäller att vara där först utav alla för då får man dom bästa fåglarna”….
  Vi gick omkring där i drygt 5 timmar och kollade runt på alla fåglarna och det blev några varv kan jag säga. 2 fulla gymnastikhallar fulla av fåglar och tillbehör!! Fanns även några platser att äta och fika på.
Det var intressant och gå runt där och kolla på allt och se många vackra fåglar.

Vid 2 halv tre begav vi oss iväg mot Fredrikshamn för att åka med båten hem igen som avgick klockan 20.15. Innan dess hann vi att äta en god middag på ett ställe i Aalborg.
Klockan 23.50 var vi framme i Göteborg igen och då skildes vi åt, åt olika håll.

Tack alla som följde med på denna roliga och intressanta resa!